Datum objave: 4. ožujka 2025.

Izvanučionička nastava učenika drugih razreda: Salzburg – München

Naša trodnevna izvanučionička nastava započela je u noćnim satima 24. veljače, kada smo se autobusom uputili prema Salzburgu. Cilj ovog putovanja bio je proširiti znanja iz prirodoslovnih predmeta, posebice fizike, kemije i biologije, kroz posjete znanstvenim i tehničkim institucijama. Naši nastavnici voditelji bili su Aljoša Graovac, Ines Tovarović, Borna Louvar i Sanela Barnaki.
Po dolasku u Salzburg, prva destinacija bila je posjet rudniku soli. Ondje smo, obučeni u zaštitnu opremu, istražili procese vađenja i obrade soli, koja je kroz povijest igrala ključnu ulogu u ekonomiji i prehrani. Kroz vožnju podzemnim tunelima i splavarenje slanim jezerom, stekli smo uvid u geološke procese nastanka soli te njezin utjecaj na okoliš.
Nakon rudnika soli, posjetili smo povijesni centar Salzburga, gdje smo, uz stručna objašnjenja, analizirali arhitektonske elemente i urbani razvoj grada. Dan smo završili u Haus der Natur, muzeju prirode i znanosti, koji je ponudio brojne interaktivne sadržaje. Istražili smo izložbe posvećene svemiru, zakonima fizike, evoluciji života i raznim biološkim fenomenima. Posebno su nas zainteresirali eksperimenti koji su demonstrirali principe elektromagnetizma i hidrodinamike. Nakon bogatog dana, u večernjim satima krenuli smo prema Münchenu, gdje smo se smjestili u hotel.
Drugog dana nastavili smo s programom u Münchenu. Prvo smo posjetili Deutsches Museum, jedan od najvećih znanstvenih muzeja na svijetu, gdje smo se upoznali s razvojem tehnologije kroz različite grane znanosti. Istraživali smo odjele posvećene energiji, optici, kemijskim procesima te aerodinamici. Posebno su nas fascinirali povijesni eksperimenti i prikazi razvoja električne energije. Nakon posjeta muzeju, prošetali smo središtem Münchena i posjetili Marienplatz, gdje smo analizirali mehanizam čuvenog sata Glockenspiel te princip rada njegovih pokretnih dijelova. Također smo obišli katedralu Frauenkirche, čija je konstrukcija pružila uvid u arhitektonske i statičke zakonitosti gradnje u prošlim stoljećima.
Posljednji dan započeli smo obilaskom Allianz Arene, gdje smo kroz tehničku prezentaciju saznali više o inženjerskim rješenjima koja omogućuju funkcionalnost i energetsku učinkovitost ovog suvremenog sportskog kompleksa. Nakon toga, posjetili smo BMW muzej, gdje smo proučili principe mehanike i aerodinamike u razvoju automobilske industrije. Naglasak je bio na primjeni fizikalnih zakona u konstrukciji motora i sigurnosnih sustava vozila.
Naš završni posjet bio je Olympia Park, gdje smo proučavali strukturalni dizajn objekata izgrađenih za Olimpijske igre 1972. godine.
Po završetku trodnevne izvanučioničke nastave, puni novih znanja i dojmova, vratili smo se kući 26. veljače. Ova edukativna iskustva omogućila su nam primjenu teorijskih znanja u stvarnom okruženju te potaknula daljnje zanimanje za prirodne znanosti.

Matija Brozović

Pročitajte još

Filozofija na plakatu: Platon i Aristotel u radu učenika 4. c razreda

Filozofija na plakatu: Platon i Aristotel u radu učenika 4. c razreda

Učenici 4. c razreda Iva Brlas, Gustav Cikač, Ita Deskar, Una Kovač i Ena Vidović izradili su plakate iz nastave filozofije na kojima su izložili neke osnovne crte Platonove i Aristotelove filozofije. Na prvom plakatu izložena je jedna od najvećih alegorijskih priča iz VII. knjige Platonova djela Država “Mit o špilji”.

Novigradsko proljeće

Novigradsko proljeće

Učenica 2.a razreda Sara Marinović od 29. ožujka do 5. travnja boravila je u Novigradu gdje je, nakon uspješno napisanoga motivacijskoga pisma i snimljenoga motivacijskog videozapisa, zajedno s iznimno motiviranim učenicima iz cijele Hrvatske, sudjelovala u radionicama jezično-umjetničkog područja Škole stvaralaštva Novigradsko proljeće.

Skip to content